deutsch  english    

Tips om lage rugpijn te voorkomen

Lage rugpijn komt zeer regelmatig voor en vrijwel iedereen heeft er weleens last van. 8 op de 10 volwassenen krijgen er ooit mee te maken. Overbelasting is de meest de waarschijnlijke oorzaak. Vrijwel iedereen kan een groot deel van de pijn verminderen of zelfs voorkomen met de hiernavolgende informatie.

Rugpijn gaat meestal vanzelf voorbij, soms is het een aanwijzing dat er iets meer aan de hand is, namelijk een hernia, beschadiging of spierziekte. De laatste groep is het beste af met een bezoek aan een specialist, arts of fysiotherapeut. Als je tot de eerste groep behoort, kan vrijwel iedereen een groot deel van de pijn verminderen of zelfs voorkomen door meteen actie te ondernemen met de hiergenoemde 5 tips.

Ook de fysiotherapeut geeft je hier tips om lange rugpijn te voorkomen. Of bezoek gerust eens deze site. Ook hier zijn tips te vinden. Voorkomen is immers beter dan genezen!

Oefeningen in combinatie met voorlichting over houding en bewegen, beschermen tegen het krijgen van lage rugpijn. Wie regelmatig oefent en beter leert bewegen halveert ongeveer de kans op lage rugpijn. Dat schrijven Australische en Braziliaanse onderzoekers.

Als je bovenstaande informatie in de praktijk wilt toepassen dan kan Tacoyo jou verder helpen. Bewegen en leren ontspannen met informatie over rug en houding in één methode. Zowel uithoudingssporten als krachttraining met aandacht voor kernstabiliteit komen aan bod. Het is de beste manier om rugpijn te voorkomen en waarbij informatie over de rug nog versterkend werkt. Informeer hier gerust naar een vrijblijvende proefles Tacoyo. Veel plezier!

Sterke rug

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2016 februari 27

NAAR BOVEN