deutsch  english    

Tips voor beter slapen

Fijne Pinksterdagen en slaap goed uit! Afgelopen zaterdag was het immers Luilak. Dit "feest" wordt met name in Noord-Holland gevierd. Met Luilak worden van oudsher langslapers bespot en wakker gemaakt. Het is vooral een feest van jongeren. Zij maken in de vroege ochtend veel herrie op straat, wat soms gepaard gaat met het bekladden van ruiten of andere zaken.

Tegenwoordig is het meer een trend om Luilak niet langer op straat te vieren, maar bijvoorbeeld door muzikale activiteiten in een jeugdhonken of buurthuizen.

Wat blijft is het vroege opstaan. Voor een keer geen probleem. Chronisch slaaptekort tijdens de adolescentie echter zorgt niet alleen zorgt voor lamlendige pubers. Het leidt mogelijk ook tot blijvende schade in het brein.

Pons Jan Vermeer, slaap specialist en trainer voor Lifeguard Academy, geeft hier zijn reactie en tips.

Wil je nog meer tips dan kun je hier verdere informatie verkrijgen over slaaptekort. Ook hier lees je over de gevolgen van slaaptekort.

Tacoyo geeft tijdens haar trainingen ook veel aandacht aan rust. Na een uur in- en ontspanning te hebben afgewisseld bestaat het laatste deel van de training uit een lange ontspanning van een kwartier. Sporten voor je rust! Na de ontspanning kun je Fit&Vitaal huiswaarts keren. Eens ervaren? Gewoon doen! Kijk hier voor een club bij jou in de buurt. Veel plezier!

Slaapgebrek

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2015 mei 24

NAAR BOVEN