deutsch  english    

Twee gouden regels voor sporten bij griep

De r is weer in de maand! In de komende periode zal het aantal gevallen griep en verkoudheden weer flink gaan toenemen. Maar kun je met een griep of verkoudheid gewoon door trainen en hoe pas je je training daar op aan?

Twee gouden regels:

Regel 1: Bij koorts, spierpijn en een verhoogde hartslag in rust wordt sporten afgeraden.

Tip: Als je je ziek of grieperig voelt, is het dus verstandig om de temperatuur te meten. Meet deze temperatuur altijd vóór het nemen van temperatuurverlagende of pijnstillende middelen zoals aspirine en paracetamol.

Regel 2: Pas je training ook aan als je je minder goed voelt dan verwacht of gewenst.

Zonder temperatuursverhoging mag er in principe doorgetraind worden. Het kan echter verstandig zijn om toch wat rustiger en niet te intensief te trainen.

Lees hier meer informatie en doe hieronder de nek-check.

Als je een goede weerstand hebt herstel je sneller. Wil je jouw weerstand vergroten? Bewegen én ontspannen dragen hiertoe bij. Tacoyo is een unieke methode welke beiden, beweging én ontspanning, combineert. Hier kun je terecht voor een proefles bij jou in de buurt. Veel plezier en een goede weerstand toegewenst!

Gouden regels bij sporten met griep

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2015 oktober 01

NAAR BOVEN