deutsch  english    

5 tips om beter te slapen

Volgens slaapexpert Els van der Helm slapen de meeste mensen steevast te weinig. Door gebrek aan slaap daalt ons IQ en presteren we slechter. “We eten gezond en lopen hard, maar over slaap weten we te weinig. Mensen zijn vergeten hoe het voelt om echt uitgerust te zijn”.

Het effect van slaap op de hersenen is groot, aldus Els. “We wisten al dat er een sterke relatie tussen slaap en emotie is. Als we slecht slapen, zijn we sneller emotioneel. En als er iets emotioneels gebeurt, heeft dit weer effect op onze slaap. Wat we echter niet weten, is dat slaap een belangrijke rol speelt bij het verwerken van emotionele gebeurtenissen. We zijn minder reactief als we geslapen hebben na een emotionele gebeurtenis. Daarbij helpt slaap om dingen goed in context te zien en zijn we meer in balans. Als we in de avond een e-mail krijgen waardoor we boos worden, is het beter om eerst te gaan slapen. Zodoende kunnen we de volgende dag een stuk gebalanceerder reageren.” Ook daalt onze IQ als we te weinig slapen en gaat onze prestatie achteruit. “Tijdens onze slaap vallen puzzelstukjes van de dag samen, gaan we verbanden zien en hebben we meer helderheid en creativiteit. We kunnen na voldoende nachtrust problemen veel beter oplossen.”

Lees hier verder als je meer wilt weten voor een goede nachtrust.

Tacoyo geeft bewust aandacht aan het rusten na inspanning door de training af te sluiten met een ontspanningsoefening van 10-15 minuten. Ontspanning toelaten na inspanning verbetert de gezondheid en vergroot de vitaliteit. Kom gerust eens vrijblijvend langs om een training Tacoyo te ervaren. Veel plezier en een goede nachtrust toegewenst!

Slapen Tips

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2017 augustus 05

 

Slapen Tips
NAAR BOVEN