deutsch  english    

Met aandacht minder stress en spanning

Heb je wel eens last van hoge werkdruk, een druk leven, stress, zorgen, piekeren of soms een dip(je)? Of wil je gewoon effectiever, krachtiger, meer ontspannen en zelfverzekerder worden?

Met aandachtstraining (mindfulness) krijg je een andere relatie met je gedachten en emoties. Je leert er een beetje afstand van nemen zodat ze je minder raken en je situaties feitelijker kunt zien. Ook leer je door aandachtstraining meer ontspannen met dingen om gaan, zodat je in uitdagende situaties je energie niet verliest maar effectief en krachtig blijft. Door aandachtstraining groeit je zelfkennis en krijg je meer contact met jezelf waardoor je bewustere, betere keuzes gaat maken.

De laatste jaren neemt het aantal wetenschappelijke onderzoeken mede onder invloed van de neurowetenschap exponentieel toe. Wetenschappelijk zijn er de bewijzen voor de effecten van aandachttraining. Genoemd worden een stressreductie van 40%, minder spanning en onrust, minder gepieker en een sneller herstel na ziekte.

Tacoyo gebruikt tijdens haar trainingen elementen van de aandachtstraining. Dit gebeurt zowel tijdens de inspannings- als ook tijdens de ontspanningsmomenten. Tijdens het doen bewust worden van stress en spanning en na gedaan te hebben de zijn-stand toelaten. Afstand nemen en met aandacht kijken naar wat zich aandient aan gedachten, gevoelens en emoties en lichamelijke gewaarwordingen. Vanuit deze positie kunnen vanuit bewustwording betere keuzes gemaakt worden op weg naar minder stress en spanning. Beleef Tacoyo eens aan den lijve en ervaar het trainen vanuit aandacht. Veel plezier!

 

Mindfulness

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2016 maart 24

 

Mindfulness
NAAR BOVEN