deutsch  english    

Afwisseling tegen werkstress

Nederlanders zitten gemiddeld 6,5 uur per dag en zijn daarmee koploper van Europa. Vooral het niet gebruiken van beenspieren is ongezond. Het zijn de grootste spieren van het menselijk lichaam. Als je die spieren niet worden gebruikt worden suikers en vetten in je bloed niet snel afgevoerd. En dat is slecht voor je stofwisseling en hart- en bloedvaten.

Afwisseling is het toverwoord. Zitten en staan aan het bureau bijvoorbeeld in een verhouding van een uurtje zitten en een half uur staan. Net wat prettig is. 

Het gaat om het grote plaatje. Afwisseling op het werk maar ook thuis. Niet de hele dag op het werk in beweging door naar de printer te lopen, koffie te halen, staand te vergaderen en elders te lunchen en dan de hele avond gebogen achter de iPad te zitten.

We hebben tips voor je om die afwisseling makkelijker te maken:
- zet een timer op je telefoon en ga elk uur even 2-3 minuten lopen
- als je zit, til dan je knieën om en om op onder de tafel. Doe dat elk uur 20x
- als je zit, schop dan je voeten uit tot je been gestrekt is onder de tafel. Doe dat elk uur 20x
- als je zit, til dan 1 voet op boven de grond en draai je enkel rond. Doe dit met beide benen elk uur 1 minuut per been.

Zo kun je én makkelijk doorwerken én je benen gezond houden.

Voor diegenen die ook s'avonds afwisseling willen is er Tacoyo! Tijdens de intervaltraining op muziek worden in- en ontspanning afgewisseld en waarbij oefeningen zowel staand, liggend op buik en rug als zittend worden afgewisseld. Kom in beweging en kijk hier naar een club bij jou in de buurt. Veel trainingen gaan online gewoon door. Move your body, Relax your mind. Veel plezier!

X

Afwisseling tegen werkstress

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 december 19

NAAR BOVEN