deutsch  english    

Eerste Hulp bij Corona

Het is de taak van het immuunsysteem, ook wel afweer genoemd, om ziekteverwekkers te detecteren en vervolgens te elimineren. In de strijd tegen het Coronavirus is een sterk immuunsysteem dus essentieel.

Hier kun je een dossier* gratis downloaden dat je meer macht geeft om jouw afweer van binnenuit te versterken.

* Samenvatting dossier:

Dit dossier richt zich vooral mensen die (nog) niet besmet zijn (en de kans zoveel mogelijk willen verkleinen). Het leven is niet maakbaar, maar wel stuurbaar.

Het biedt een pro-actief plan om jezelf van binnenuit te versterken en te beschermen tegen het coronavirus.

De aanpak (revolutie voor de gezondheidszorg) ligt in:

- de juiste supplementen (vitamine C, vitamine D3, zink, selenium en magnesium)

- een gebalanceerde leefstijl (voeding, beweging, ontspanning, slaap en mindset)

Supplementen
Vitamine C, vitamine D, magnesium, zink en selenium, waarvan is aangetoond dat het het immuunsysteem tegen virussen versterkt.

De volgende goedkope aanvullende niveaus worden aanbevolen voor volwassenen; voor kinderen verminder deze in verhouding tot het lichaamsgewicht: • Vitamine C: 3000 milligram (of meer) per dag, in verdeelde doses. • Vitamine D3: dagelijks 2000 internationale eenheden. (Begin met 5.000 IE / dag gedurende twee weken en verminder dit vervolgens tot 2.000) • Magnesium: 400 mg per dag (in citraat-, malaat-, chelaat- of chloridevorm) • Zink: 20 mg per dag • Selenium: 100 mcg (microgram) dagelijks

Van supplementen naar leefstijl
Supplementen kunnen een waardevolle ingang zijn om het immuunsysteem van binnenuit te versterken. Supplementen zijn een aanvulling op het eetpatroon. Het eetpatroon is een onderdeel van het leefpatroon, waar verder het beweegpatroon, ontspanpatroon, slaappatroon en denkpatroon ook onderdeel van zijn.

Meerdere krachtige tips:

- eet zoethout, bessen, veel groente, de look-familie (bloemkool, broccoli, prei, knoflook, ui, bladgroentes, eieren), olijfolie, oregano en andere kruiden

- drink kruidentheeën (onder andere groene thee of zwarte thee)

- vermijd roken, overmatig alcoholgebruik, omega 6-oliën (dus kunstmatige pakjes en zakjes), gluten en granen (dus brood, koekjes en pasta), suiker en bewerkte voeding

- de volgende leefstijlinterventies hebben positieve effecten op het immuunsysteem: matige intensieve beweging (niet te intensief, dat verzwakt het immuunsysteem op de korte termijn), regelmatig saunabezoek, koude-exposure, intermittent fasting, blootstelling aan zonlicht, stressreductie en voldoende slaap

Het functioneren van het immuunsysteem hangt zelfs samen met je emoties, dus zorg dat zowel negatieve als positieve emoties vrijuit kunnen stromen.

Hopelijk krijg je met het dossier informatie en inspiratie om jouw afweer zowel van buitenaf als binnenuit te versterken.

Eerste Hulp bij Corona

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 maart 19

NAAR BOVEN