deutsch  english    

My New Lifestyle; Hoe vaak stretch jij je spieren?

Hoe vaak stretch jij je spieren? Alleen tijdens een workout of ook gewoon door de dag heen? In de dierenwereld zie je dat dieren zich regelmatig uitrekken. Dat doen ze niet voor niks. Dat houdt ze fit en soepel. Wij mensen zijn eigenlijk niet gemaakt om de hele dag te zitten, maar we doen het wel.
 
 
Daarom is het zo belangrijk om je regelmatig uit te rekken. Het is niet alleen lekker om te doen, het is ook even een micropauze en je houdt je lijf fit en soepel.
 
We hebben wat simpele oefeningen die je kunt doen:
1) strek je armen omhoog en maak je lang.
Dit kan liggend, zittend en staand.
 
2) neem de houding aan van de vrouw op de foto.
Kom je niet zo ver? Geeft niks, ga zover naar voren als goed voelt voor jou.
 
3) ga staan, leg je handen op de tafel voor je.
Je rekt je rug door voorover te buigen met je rug horizontaal.
 
4) ga op de trap staan, met je tenen op een trede en duw je hakken omlaag.
Zo rek je je kuiten.
 
5) omhels jezelf met 2 armen en duw je rug naar achteren.
Niet alleen een fijne oefening voor de bovenkant van je rug en schouders, maar een knuffel is altijd fijn en zeker van de persoon van wie je het meeste houdt: jezelf!
 
 
Zo blijf je niet alleen leniger, door even deze pauze te nemen, leer je je lijf ook om je rust te pakken. Wil je ook leniger worden en lekkerder in je vel komen te zitten? Wij ontwikkelden een online cursus speciaal voor jou. Kijk hier hoe wij dat aanpakken.

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2021 oktober 30

NAAR BOVEN