deutsch  english    

Oefeningen om beter om te kunnen gaan met drukte

Druk, druk, druk. Wie is er niet druk tegenwoordig? Bij drukte is het inlassen van een micropauze belangrijk om minder stress en meer vitaliteit te (gaan) ervaren. Door in- en ontspanning af te wisselen (het zogenaamde golven) verminder je je stress.

 

Een mooi spreuk luidt:

Iedereen zou elke dag even tijd vrij moeten maken om te ontspannen en als je druk bent nog veel meer.

Alleen met voldoende herstel en rust blijf je fit, scherp en gezond zodat je op de momenten dat het nodig is (werk, sport of thuis) ook efficiënt kunt zijn en energie overhoudt voor het doen van leuke dingen. 

Een simpele oefening die je altijd en overal kunt doen om gelijk meer rust te ervaren is de volgende:

"Focus op je ademhaling en adem wat langer uit. Voel dat je lichaam tot rust komt. Doe dit een paar minuten en je kunt er weer tegenaan". 

Deze oefening is fijn om gedurende de dag meerdere keren te herhalen. Als je in de rij staat, als je rustig op de bank zit, in de auto of op het toilet.

 Ben je erg druk en je wilt nú rust ervaren, dan kun je het ook nog combineren met de volgende oefening:

"Adem met een lange zucht uit door je mond. Zo laat je gelijk alle drukte en stress los".

 Tacoyo biedt een unieke oplossing. Het is een anti-stress- groepsles op muziek. Ook als metafoor voor het dagelijks leven. In- en ontspanning (leren) afwisselen. Met plezier golven, op eigen niveau en daarbij handvatten krijgen voor minder stress en meer vitaliteit!

Kennismaken met Tacoyo? Kijk hier voor een proefles bij jou in de buurt. Veel plezier!

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2021 november 08

NAAR BOVEN