deutsch  english    

tips om vroeger op te staan

Hoe vroeg sta jij op? Moet je altijd haasten of heb je rustig de tijd voor je ochtend routine? Vroeg opstaan heeft vele voordelen. Zo heb je meer tijd om rustig je dingen te doen, vermijd je de haast en er komt meer uit je handen. Maar hoe zorg je er nou voor dat dat ook echt gaat lukken in de ochtend? Want als je net lekker warm onder je dekbed ligt en de wekker gaat.... dat blijft toch wel een ding. We zochten het voor je uit en hebben tips voor je.

Hoe later jij in de avond naar bed gaat, hoe lastiger het is om de ochtend erna er vroeg uit te stappen. Je lijf heeft nou eenmaal een bepaald aantal uren slaap nodig. Probeer om te beginnen wat eerder naar bed te gaan. Als je dat in stapjes doet (elke dag 10 min eerder, lukken de volgende tips ook beter:

- zet je wekker aan de andere kant van de kamer
Het klinkt heel afgezaagd, maar het werkt als een tierelier

- begin rustig en ongehaast
Hou je telefoon uit, zet de WiFi op een timer zodat je eerst even tijd voor jezelf hebt. Even mediteren, wat oefeningen, een lekkere douche.

- hou een ochtendroutine aan
bv: mediteren, affirmaties oplezen, visualiseren, schrijven in je dagboek, lezen in een levensveranderend boek, sporten. Zo begin je de dag met een vast ritme en dat geeft een geweldige start van je dag.

- neem tijd om te wennen
De eerste tien dagen zijn het moeilijkste. Hou vol. Na dertig dagen is de gewoonte ingesleten en wil je nooit meer anders. Echt.

- herinner jezelf aan de voordelen
Als er een dip komt (en die komt) weet dan waar je het voor doet. 

Bron: Sochicken

Succes en veel rust in de ochtend toegewenst!

 

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 november 24

NAAR BOVEN