deutsch  english    

Tips voor een betere balans

Balans. Evenwicht. Hoe goed ben jij in balans? En dan bedoelen we niet lichamelijk en geestelijk in balans zijn, maar puur lichamelijk. Want hoe beter je balans is, hoe steviger je op je benen staat. Hoe steviger jij staat,  hoe beter al je fysieke processen zullen gaan. Je valt minder snel bv.

We hebben een aantal simpele oefeningen voor je om je balans te verbeteren:

1) als je tanden staat te poetsen, ga dan eens op 1 been staan. Til je andere voet van de grond en buig het been waar je op staat. Als je de linker kant van je mond poetst, sta je op je linker been en hetzelfde bij rechts. Moeilijker maken; zak door je standbeen naar beneden.

2) ga staan op 2 voeten en zet je voeten op heup breedte. Hef beide armen in de richting van het plafond en kom tegelijkertijd rustig op je tenen staan. Hou 3-8 tellen vast en kom dan langzaam terug tot stand waarbij je armen en voeten tegelijk weer in de begin positie zijn. Herhaal 3x

3) kom zitten op handen en knieeën. Je handen staan recht onder je schouders en je knieeën staan recht onder je heupen. Je rug is recht en je nek in het verlengde van je romp. Je hoofd is recht en je kijkt naar de mat. Strek nu langzaam je rechter been en je linker arm uit tot horizontaal. Hou 3-8 tellen vast en wissel dan van kant. Herhaal 3x

Ook tijdens de Tacoyo les zitten balans oefeningen verweven in de les.
Met Tacoyo kun je met plezier jouw lichamelijke én geestelijke balans optimaliseren. Bewegen én ontspannen in één methode op heerlijke muziek. Klik hier voor een geheel vrijblijvende proefles Tacoyo bij een trainer bij jou in de buurt. Veel plezier op weg naar een betere balans!

Balance - Key to Life

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 augustus 03

NAAR BOVEN