deutsch  english    

Verbeter je conditie in een paar stappen

Een goede gezondheid vraagt om het hebben van een goede conditie. Door je conditie te verbeteren loop je minder risico op bijvoorbeeld hart- en vaarziekten, botontkalking en diabetes. Ook heeft het een positieve invloed op astma, reuma en je gemoedstoestand. Als je een goede conditie hebt, voel je je vaak ook veel energieker door de dag heen. Reden genoeg om je conditie te verbeteren in een paar stappen;

 

Stap 1; volg een plan

Maak geen vage beloftes met jezelf. Maak een plan en hou je daaraan. Bv:
- elke avond na het eten ga je wandelen
- je pakt altijd de trap ipv de lift
- ga elke week sporten en plan deze training ook in in je agenda.

 

Stap 2; doe iets wat je leuk vindt

Dus niet die sport die je vriendin zo leuk vindt, of die les waarbij ze beloven dat je een killerbody krijgt. Doe iets wat je écht leuk vindt. Probeer wat lessen uit. Want alleen als je gemotiveerd blijft, blijf je het vol houden.

 

Stap 3; train op kracht en uithoudingsvermogen

Deze 2 trainingstypen versterken elkaar. Zo gaat je conditie omhoog en voel je je fitter. Door krachttraining worden je botten en spieren versterkt. Kies een training die beide manieren van trainen in zich heeft.

 

Stap 4; eet jezelf fitter

Eet producten die je lijf voeden, waar je lijf blij van wordt. Een frietje op zijn tijd is prima, maar eigenlijk is het slechts vulling waar je lijf echt niks mee kan. Wees dus lief voor je lijf en kies voor onbewerkt, puur eten.

 

Stap 5; verras je spieren

Je spieren worden lui als ze elke keer hetzelfde doen. Steeds diezelfde buikspieren. Steeds datzelfde rondje hardlopen. Gooi het eens om. Ga zwemmen ipv hardlopen, train andere spiergroepen in de sportschool. Zo word je steeds fitter en sterker.

 

Stap 6; doe het samen

Er zijn maar weinig mensen die graag alleen sporten. De meeste mensen hebben steun aan een maatje. Zo help je elkaar naar les te gaan en hou je het beter vol als je even in een dipje zit. 

Bron: A. Vogel

 

Bij TACOYO train je samen met anderen aan kracht én uithoudingsvermogen. Tevens vergroot je je flexibiliteit en leer je ontspannen. Doordat getraind wordt op heerlijke muziek en door de grote variatie aan oefeningen is een training nooit saai, is het leuk om te doen en verras je je spieren steeds weer. Daarbij leer je ook om te ontspannen. De training wordt afgesloten met een heerlijke ontspanningsoefening. Kom gerust een langs voor een vrijblijvende proefles!

Gezond in Balans

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2021 maart 08

NAAR BOVEN