deutsch  english    

Verbrand je meer vet door cardio

Verbrand je meer vet door langzame cardio? De "fat-burn-zone" claimt dat je meer vet verbrandt wanneer je op lage intensiteit traint. Maar is dit ook echt zo? Wij zochten het voor je uit.

Als je traint op een lage intensiteit (wandelen, fietsen, zwemmen, rustige training) dan verbrand je vet. Vet is meestal ruimschoots aanwezig in het lichaam en kan makkelijk verbrand worden als je lichaam dat nodig heeft als brandstof tijdens inspanning. Je zou denken dat trainen op lage intensiteit dus hét antwoord is om van je zwembandjes af te komen. Maar dat ligt helaas toch anders;

- de vetzuren in je bloedbaan moeten eerst omgezet worden als energie om ze te kunnen gebruiken. Je verbrand dus niet gelijk het vet rond je buik. Plaatselijk vet verbranden bestaat helaas niet. Je lichaam verbrand het vet uit je lichaam en waar het dan als eerste weg gaat is voor een groot deel erfelijk bepaald. Daarom heb jij vaak dezelfde bouw als je ouders.

- je verbrand meer calorieën als je traint op een hoge intensiteit. Je verbrand dan relatief gezien wel minder vet, maar nog altijd meer als trainen op lage intensiteit.

conclusie
trainen op lage intensiteit is niet altijd beter voor je vetverbranding

Wil je graag een lager vetpercentage? Dit zou kunnen helpen:

- zorg dat je meer caloriën verbrand dan dat je binnenkrijgt door je voeding. Je kunt dit heel makkelijk bijhouden in een app. Bv de eetmeter van het voedingscentrum.
- beweeg meer! Ga wandelen, fietsen en sporten
- doe aan krachttraining om je spieren sterk en fit te houden
- eet voldoende eiwitten (kip, kwark, peulvruchten)
- zorg voor een goede werk-rustbalans

Bron: fit.nl

Tacoyo traint zowel je uithoudingsvermogen als je spieren. Tevens zorgt Tacoyo voor een goede werk-rustbalans. Aan den lijve ervaren? Volg gerust een proefles. Veel plezier en vitaliteit toegewenst!

Cardio Zone

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 oktober 03

NAAR BOVEN