deutsch  english    

Verstandig eten rond het sporten

De combinatie sporten en eten is voor veel mensen best lastig. Zeker als je sport om gewicht te verliezen, wil je eigenlijk niet te veel eten. Maar hoe zorg je dat je lichaam wel voldoende herstelt?

1) Voor het sporten eet je bij matig sporten een uur van tevoren niks meer. Bij intensief sporten hou je 2 of 3 uur aan. Het is ook belangrijk wat je van tevoren eet. Een lichte maaltijd is het beste. Een salade, fruit en brood zijn prima om te eten voor je gaat sporten. Wil je warm eten? Kies dan voor kip, groente en pasta.

2) Tijdens het sporten is het niet nodig om te eten. Pas vanaf 1,5 uur intensief sporten is het raadzaam om je koolhydraten aan te vullen. Je kunt dan een sportdrank nemen. Sport je minder lang, dan is water voldoende.

3) Na het sporten heb je eiwitten en koolhydraten nodig om je lichaam te herstellen. Koolhydraten zijn nodig om vermoeidheid tegen te gaan en eiwitten voor het herstel en opbouw van je spieren en om spierpijn te voorkomen. Goede eiwitten om na het sporten te eten zijn kwark en vlees en goede koolhydraten vind je in fruit.

4) Sport je rond etenstijd? Eet dan een uur van tevoren brood of fruit en eet je warme maaltijd na de training.

5) Eiwitshakes, sportdranken en voedingssupplementen zijn niet nodig als je gewoon gezond eet, normaal sport en een gezond leefpatroon hebt. Energiedrank is alleen nodig bij intensief sporten na 1,5 uur. Ze bevatten veel suiker en dat heeft je lijf niet nodig. Water is veel gezonder. 

lees het hele artikel hier

Goed eten én bewegen en ontspannen voor je gezondheid? Volg een vrijblijvende proefles Tacoyo! Hier vind je een club bij jou in de buurt. Veel plezier!

 

 

Sport en Voeding

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2020 oktober 01

NAAR BOVEN