deutsch  english    

Zo kom je in een oogwenk tot rust

Het nemen van micropauzes is een perfect antwoord op onze jachtige maatschappij. Door een paar keer per dag 90 seconden tijd te investeren in jezelf kun je stress gerelateerde klachten voorkomen. 

 

De allersimpelste en makkelijkste oefening die snel resultaat geeft is het inzetten van je ademhaling. We zullen eerst de oefening uitleggen en daarna waarom het zo goed werkt:

Zo doe je de oefening:
Ga zitten of staan in een makkelijke houding. Adem eens heel krachtig uit. Met een zucht, met veel adem of met geluid. Wat bij jou past. Laat nu je inademing als vanzelf komen en adem weer krachtig uit. Doe dit 5x in totaal. Laat je lichaam nu zwaar worden, laat de zwaartekracht haar werk doen. Voel je verschil?

Deze simpele oefening duurt slechts 90 seconden en geeft gelijk veel ontspanning.

 

Daarom werkt deze oefening zo goed:
Als je inademt, zet je altijd wat spanning op je lijf. Als je bijvoorbeeld schrikt van iets, adem je ook automatisch in. De ontspanning zit altijd op je uitademing. Als je bijvoorbeeld opgelucht bent, adem je ook altijd uit. Let er maar eens op. De truc is dus om bewust uit te ademen. Krachtig en ook langer. Zo laat je stress los en ben je gelijk meer ontspannen.

 

Ook TACOYO past in haar intervaltraining micropauzes van 90 seconden toe. Effectieve oefeningen om te voorkomen dat opgebouwde stress zijn eigen leven gaat leiden. Voorkomen dat stress chronisch wordt. Wil je eens ervaren wat zo'n training met jou doet? Hier vind je een club bij jou in de buurt. Veel plezier en vitaliteit toegewenst!

Terug naar het nieuwsoverzicht

 

Deze pagina is gepubliceerd op: 2021 augustus 23

NAAR BOVEN